SEO – Search Engine Optimization 2017-10-25T18:37:07+00:00

Een beter begrip van de rol van SEO verklaart waarom 99% van alle websites falen. Lees mee en begrijp waarom.

OP HET VLAK VAN SEO HEEFT U EIGENLIJK 3 OPTIES

seo-3-opties

Dankzij doelgerichte SEO komen onze klanten in topposities te staan,

ook voor zeer concurrentiële termen, zoals de zoekterm ‘vermageren’ bijvoorbeeld.

SEO-vermageren

Eén van de moeilijkste termen om voor te ‘scoren’: vermageren. Onze klant staat dankzij doelgerichte SEO in de top 3.

SEO-slotenmaker

De zoekopdracht ‘slotenmaker’ geeft meer dan 500.000 resultaten. De Clixreclame klant staat op 4.

SEO-tandlabo

Een recente opdracht waar we nog volop aan bezig zijn. Tandlabo. Toch staat deze site al op de 1e Google pagina.

Dit moet eigenlijk één van de prioritaire kenmerken zijn van uw website. Lees waarom.

Als online marketeer horen we veel vaker dan ons lief is dat mensen niet tevreden zijn van de opbrengst van hun website. De schuld hiervan ligt vaak bij de web designer die de site gemaakt heeft. Waarom?

Omdat die de nadruk legt op het designer deel in zijn functie. Als klant krijgt u een website bepaald door design overwegingen. Terwijl u nood heeft aan een site die veel bezoekers aantrekt en ze aanzet klant bij u te worden. In professionele taal: een inbound platform dat geoptimaliseerd is naar conversies toe.

De afgrond in

Daar ligt de reden dat 99% van de sites falen in het aantrekken van organische bezoekers. Omdat het evenwicht tussen enerzijds ‘search engine optimization conversieoptimalisatie’ versus anderzijds ‘esthetische design’ ver zoek is. Zonder degelijke search engine optimization als cement voor de bouwstenen van uw website, is deze gedoemd te belanden in de afgrond van de zoekopdrachten. Blijft hij uit het gezichtsveld van Google en bijgevolg van uw potentiële klanten.

Blijf bij ons weg

Als u enkel een mooie, design-driven, site wil die niet volgens de search engine optimization regels van de kunst gebouwd is… blijf dan bij ons weg. Wij willen er met uw nieuws site voor zorgen dat uw toekomstige klanten u online ontdekken tegen een redelijke prijs. Wij geloven dat uw website in de eerste plaats moet zorgen voor nieuwe klanten. En ja, uw site mag er tegelijk ook best mooi uitzien. Daar hebben we niets op tegen.

Dankzij doordachte SEO zorgen wij er voor dat:

  • Uw website op de 1e pagina van Google belandt.

  • U inzet op de juiste zoektermen op dit te bereiken.

  • Dit gebeurt volgens de regels van de kunst en op lange termijn resultaat blijft opleveren.

  • SEO deel uitmaakt van uw site op zo’n manier dat de echte bezoeker dit niet bewust ervaart en uw site als een prettige, nuttige en verleidelijke site ervaart.

Contacteer ons. Wij analyseren uw huidige site en bespreken met u graag wat realistisch haalbaar is en wat niet.

Liever naar de SEO UPDATE najaar 2017?

Klik hier en lees het allerlaatste nieuws

seo-proces

Eerst vooral wil ik nogmaals bedankten voor het tot nu toe geleverd werk dit is zeker de investering waard geweest.

Lorenzo P., Parketzaak - West-Vlaanderen

Het SEO werk van Clixreclame heeft een immens verschil gemaakt op het vlak van mijn online reputatie

Sylvain G, Zelfstandig ondernemer

Ik ben altijd verbaasd hoeveel mensen op de site belanden, en kopen, zonder dat we er reclame voor moeten maken.

Felix DM, Backoffice medewerker B2C e-commerce bedrijf

SEO aanpak – heel concreet

Wat wij doen is het volgende: we zorgen er voor, aan de hand van de structuur, inhoud en technische gegevens die meegestuurd worden naar Google bij het evalueren van uw site door hun robots, Google uw site aanziet als het best mogelijke antwoord bevat op de vraag die een surfer net in Google ingaf.

De filosofie van Google is erg helder en eenvoudig: mensen stellen vragen aan Google; Google wil die vragen zo goed mogelijk beantwoorden.

Dit beoordeelt Google aan de hand van een enorme reeks data, i.e. hun ‘beruchte’ algoritme. Dat algoritme past Google circa 400 keer per jaar lichtjes aan en van tijd tot tijd drastisch. Maar de filosofie gaat steeds meer in dezelfde richting die ik hierboven aangaf.

Wat we doen is uw site aanpassen zodat niet enkel de echte bezoekers begrijpen wat u hen aanbiedt en waarom ze voor u moeten kiezen, maar ook Google uw site ziet als een waardevolle bron van informatie voor die mensen.

Wat dit meer concreet inhoudt varieert van geval tot geval en van site tot site. Voor sommige vakgebieden gaat dit gemakkelijker en sneller, omdat er weinig sterke concurrentie online actief is. Met andere woorden, in die gevallen is het niet moeilijk om Google duidelijk te maken dat de site in kwestie een plaats verdient in de topresultaten.
In sommige andere markten is dit veel moeilijker, omdat het om commercieel zeer waardevolle woorden gaat waar flink gestreden wordt voor een goede positie op de resultatenpagina.

Hoe gaan we in de praktijk te werk?

Stap 1: analyse van uw website om na te gaan waar verbeteringen mogelijk zijn.

Stap 2: een nulmeting om na te gaan waar u nu staat voor een aantal cruciale zoekwoorden.

Stap 3: keyword research. We onderzoeken welke zoekwoorden een aanzienlijk volume vertegenwoordigen, zodat we goed weten op welke zoekwoorden we moeten inzetten voor uw website

Stap 4: inhoud of content schrijven in functie van uw bedrijfsprofiel en de zoekwoorden die we in stap 3 geïdentificeerd hebben

Stap 5: uw website achter de schermen aanpassen op het vlak van de semantische html e.d. (dat is informatie die Google op uw site afleest)

Stap 6: na verloop van enige tijd evalueren we de positie van uw site t.a.v. de nulmeting

Stap 7: wat we in stap 6 leren, laat ons toe bij te sturen voor nog betere resultaten

Stap 8: u wil weten wat er bereikt is en daar rapporteren we in alle transparantie over.

Bij alle niet extreem fel bestreden zoektermen geeft dit erg snel zeer goede resultaten.
Het spreekt voor zich dat alle informatie die u met ons in de context van een dergelijk project deelt vertrouwelijk door ons behandeld wordt.

Waarom denken we bij Clixreclame u echt goed te kunnen helpen inzake SEO?

seo-google-search-console

We meten om te weten. We meten op welke positie uw site voor elk belangrijk zoekwoord staat en sturen op die basis de SEO aan.

In 1 zin zijn we goed in SEO omdat SEO een combinatie vereist van analytisch denken en creatief schrijven.

En laat dat net zijn wat we het leukste vinden om te doen. De feiten en objectieve criteria bestuderen. Tot in de fijnste details. Precies weten waarom Google een pagina opneemt in de topresultaten… en waarom niet.

Nadenken over de semantische opmaak van een pagina. Over de elementen die het topmenu van een site moet bevatten. Onderzoeken en toepassen wat de regels van de kunst zijn.

Maar tegelijk ook creatief zijn in het bedenken van oplossingen. Inzake SEO geldt, als op zoveel andere gebieden, het is niet omdat je weet wat je moet doen, dat je ook weet hoe je het moet doen.

Want je moet je niet enkel houden aan de vereisten van de zoekmachines. Verre van. Je tekst moet ook de mens die ‘m leest bekoren. Overtuigen, verleiden en zin geven om zaken met je te doen. Vertrouwen scheppen. Tegelijk aangeven en uitstralen dat je know how in huis hebt om een product of dienst te leveren die zal voldoen aan de verwachtingen en verzuchtingen van de klant. Maar ook dat je een bedrijf bent die er naar streeft kwaliteit te leveren. Die de klant echt tevreden wil stellen.

Dat is ook wat goede SEO doet. Er niet enkel voor zorgen dat je site in de resultaten van de 1e pagina belandt, maar dat de site je ook klanten oplevert.

Enkele redenen waarom u absoluut aandacht moet schenken aan seo

seo-reden-1

Sta hoog in de organische resultaten

Aangezien veel mensen niet op de advertenties klikken is het belangrijk hoog te staan in de ‘gratis’ organische resultaten.

seo-investering-lang-rendement

SEO is een investering op de langere termijn

SEO inspanningen blijven lang hun vruchten afwerpen. Eens Google inziet dat uw site beantwoordt aan hetgeen surfers zoeken, zullen ze u langere tijd hoog laten staan in de resultaten.

seo+sea

Het is niet een of-of maar een en-en verhaal

SEO en AdWords hebben elk hun specifieke eigenschappen en hun nut. Bovendien leert u uit beide benaderingen lessen die ook in de andere methode inzetbaar zijn.

Is SEO op dit moment de juiste keuze voor uw website?

Uw website bestaat nog maar pas, u wil meteen zo veel mogelijke mensen op uw site hebben en u heeft een beperkt budget en weinig tijd om resultaten te produceren. Neen. U kan beter inzetten op een aanpak die meteen resultaten kan afwerpen, zoals Google AdWords of Facebook reclame.

Uw website bestaat nog maar pas en u heeft slechts enkele maanden om resultaten te bekomen. Hangt er van af. Voor sommige zoekwoorden is dit perfect haalbaar. Voor de meest competitieve termen ligt dit moeilijk.

U bent niet bereid elementen van uw website aan te passen, noch inhoud er aan toe te voegen. Neen.

Als we SEO voor u moeten doen, maar u geeft van tevoren aan dat aanpassingen aan de website (zichtbare en onzichtbare) taboe zijn, dan weten wij van tevoren dat we geen deftig resultaat voor u kunnen behalen en dat hoeft het van ons niet.

U denkt dat u zoveel mogelijk goedkope backlinks naar uw site moet bekomen. Vergeet het. Daar doen we niet aan mee. Dat werkt niet, Integendeel, eens Google doorheeft wat u doet wordt u door hen bestraft.

Wij werken resultaatgericht, maar ook op een ethische en duurzame manier aan SEO. Zo eenvoudig is het.