Conversion Optimization 2017-09-26T14:04:37+00:00

De meeste websites die ik bekijk hebben een bouncerate* van om en bij de 55%. De helft van de bezoekers blijft minder dan 10 seconden op de site. En de conversiegraad is beneden alle peil.

Hoe is dit bij u? Willen we samen werken aan betere resultaten?

Daar gaat het in conversion optimization om.

*bouncerate : is het percentage bezoekers dat op je site land en vertrekt zonder een tweede pagina te bekijken

Veel bezoekers naar uw site krijgen is leuk. Maar zolang ze daar niets ‘doen’ brengt het u geen cent op. Dat ‘doen’ is iets wat u samen met ons, in functie van de eigenheid van uw onderneming, bepaalt. In een zuivere webshop is het duidelijk. Doen betekent er kopen. In een gemengd retail model, webshop + fysieke winkels, is de omschrijving van het doel al wat genuanceerder. De vraag is of u weet op welke manier u de realisatie van offline doelen kan bijhouden. Daar zijn eenvoudige en praktische oplossingen voor.

Bij nog anderen is het enkel de bedoeling contactnames te stimuleren. Of worden er micro-conversies nagestreefd. Dat betekent dat we een aantal conversiedoelen definiëren, waar we eventueel telkens een aangepaste waarde aan koppelen. Een voorbeeld: een video bekijken, meer dan een aantal pagina’s van de site bezoeken, een brochure downloaden, de pagina met de openingsuren van een winkel bezien, een contactname enz…

U beseft dat het,voor doeltreffende online marketing, essentieel is om deze zaken correct te meten en aan conversion optimization te doen doorheen uw website.

Contacteer ons nu!
conversion-optimization
conversion-optimization

Conversion Optimization is gebaseerd op het gegeven dat uw site een soort verkoper van u is. Maar wel eentje die elke keer opnieuw hetgeen zegt en doet wat u er in programmeert. Het is dus van het allergrootste belang hier goed over na te denken, de doelen precies te definiëren, het al dan niet behalen ervan te meten en aan conversion optimization te doen.

Contacteer ons meteen