6 punten hierover. In punt 4 leest u waarom niet.

 

 

1Het is begonnen met reclame die voor de klant echt moet opbrengen en renderen

In den beginne is er reclame. Traditionele reclame in de kranten, tijdschriften, op de radio, op affiches en op televisie. Met als grootste frustratie: ‘Eigenlijk weten we niet wat deze reclame echt opbrengt’.

Dan ontstaat, in 2000, AdWords in de Verenigde Staten. Een manier om online reclame te laten verschijnen telkens iemand naar iets zoekt via Google. Wow! 3 jaar later, in maart 2003, is het zover. Bestaat Google Adwords ook in de Benelux. Een maand later – in april 2003 – zet Clixreclame haar eerste Adwords campagne op.

Reclame die enkel vertoond wordt wanneer mensen zelf naar iets zoeken. Reclame, waar je pas voor betaalt wanneer iemand er op reageert (door er op te klikken). Reclame waarbij je meet wat het gedrag van de mensen is, nadat ze op je advertentie geklikt hebt. Hoe lang ze op je site blijven, hoeveel pagina’s ze bezoeken. Of ze een aankoop doen, een contactformulier invullen, een document downloaden enz…

Zoveel jaar later voel ik opnieuw datzelfde enthousiasme als toen in me opwellen. Heerlijk! Eindelijk kunnen we reclamegeld inzetten én echt weten wat het opbrengt.

2Samen met de klanten stoten we snel op een online marketing probleem 🙁

Een probleem. Ja. Want nu hebben we reclame waarbij alles meetbaar is. Maar we sturen met die clicks, per definitie, mensen naar de website van de klant. En vaak gaat het daar mis.

De klant heeft geen (goede) pagina rond het thema waar we voor moeten adverteren. De site van de klant doet het niet goed. De website zet niet aan tot aankopen of contact nemen. De site is tergend traag. De site is onbruikbaar op een smartphone enz….

Uren en weken aan een stuk hebben we discussies met klanten die maar niet willen geloven dat de site die hun schoonbroer, één of ander goedkoop bureau of een student voor hen gemaakt heeft, het niet goed doet. Dat ze door die slechte site heel veel geld op de virtuele tafel van het internet laten liggen.

3Oplossing? Alle facetten van online marketing aanpakken

Uw toekomstige klant, die online bezig is te zoeken; maakt geen onderscheid tussen de volgende elementen:

  • de zoekopdracht waarmee hij/zij uw advertentie in AdWords heeft doen verschijnen
  • de inhoud van die advertentie
  • de tekst en beelden die op de landingspagina staan waar hij/zij via die click belandt
  • de emotie en de wervende overtuigingskracht van die pagina

Met andere woorden, al die elementen moeten perfect samenwerken om uw doel – een klant binnenhalen – waar te maken.

Dus zijn we ons, vanuit Clixreclame, steeds meer gaan toeleggen op het uitbrengen van adviezen mbt de stappen die zich voorbij de advertentie en de click bevinden.

  • de opbouw van de site
  • de inhoud van de landingspagina
  • de manier waarop er een ‘call to action’ op die pagina staat
  • de opties die de bezoeker heeft om contact te leggen met uw bedrijf
  • de snelheid van de site en diens meer

U voelt het aankomen, we breiden het aantal taken die we vervullen voor onze klanten sterk uit.

4Wat doen we als we iets niet voor u kunnen?

Beweren dat je ergens de beste in bent is gewoonweg arrogant. Tenzij je dat objectief kan bewijzen. Op het gebied van online communicatie valt er niets van tevoren te bewijzen. ‘The proof of the pudding is in the eating.’ Da’s het enorme voordeel van online marketing. Geen wollige praat of beloftes van resultaten op zeer lange termijn. Wel meetbare resultaten. Of de afwezigheid ervan.

Ja, we durven stellen dat we goed zijn in hetgeen we doen. Omdat we niets doen waarvan we denken er niet goed genoeg in te zijn. Zo eenvoudig is het. Als u ons iets vraagt wat wij niet aankunnen, of niet goed genoeg kunnen, dan brengen wij u zonder meer in contact met een expert terzake. Net zoals een goed advocaat of arts u soms doorverwijst. Waarom? Omdat we uw belang echt ter harte nemen. Net als uw huisarts.

Met andere woorden, als wij tegen u zeggen dat we iets kunnen… dan kunnen we dat ook erg goed.

We zijn er niet op uit uw business binnen te halen ten koste van een ontevreden klant. Dat is niet de mentaliteit bij Clixreclame. Wij kunnen het ons niet veroorloven ontevreden klanten te hebben. Dat strookt gewoon niet met wie we zijn, noch met onze visie op het zakendoen.

5Waarin ligt het online marketing voordeel van Clixreclame voor U?

Wij leven ons sterk in de klant en zijn uitdagingen in. Met erg veel empathie en een sterk inlevingsvermogen. Uw doelstellingen en uw uitdagingen worden onze doelstellingen en challenges. Hoe beter wij ons in uw bedrijf kunnen verplaatsen, hoe correcter de aanpak is die we voorstellen. Hoewel we oorspronkelijk gestart zijn als Google Partner, zweren we niet bij AdWords voor iedereen. Elke situatie vraagt om een gepaste aanpak. Uw bedrijf vraagt om een aanpak op maat. Niet om standaard werk. Niet om een ‘one size fits all’ benadering. Ons engagement is helder: uw belang is ook ons belang. Voor de volle 100%.

6Onze online marketing kracht ligt in de combinatie van know how + betrokkenheid

Clixreclame biedt de optimale combinatie tussen de vaardigheden en know how van een groot bureau, met de betrokkenheid van de hardwerkende ondernemer. Online marketing op z’n best. Contacteer ons en merk snel het verschil.

Bij Clixreclame voelen we echt dat ze permanent in elk detail op de hoogte zijn van ons bedrijf. En dat ze advies uitbrengen in ons belang. En niet omdat zij er beter bij varen. Dat is een hele verademing in vergelijking met hetgeen we elders meegemaakt hebben.
T. Vanacker